תפריט סגור

קבלן בניה ממליץ

קבלני בניה

קבלן בניה ושיפוצים מנוסה

הקבלן מסביר על בנית בית – הכנה של שלד. תוכניות אינסטלצייה כולל אלומיניום נגרות מסגרות מיקום קמין ריצוף מדרגות איטום בית ובניית גג רעפים.

קבלן בניה ממליץ – טיפים בשלבי עבודה בבנין כהכנה לבניית שלד מבנה

תכניות קונסטרוקציה

– על קבלן הבניה לבדוק ולתאם את תכניות הקונסטרוקציה עם תכניות האדריכלות והמערכות השונות. זאת כדי למנוע אי נעימויות במהלך בנית השלד, כמו מיקום ומידות עמודים, גובה תקרות, מעקות, חלונות, מקום צמ"גים או צינורות אויר שונים ו/או כל דבר אחר – להגדיל ראש .

אינסטלציה בעת הבניה

אינסטלציה חשמלית – תכניות חשמל מסודרות או סימון על גבי תכניות אדריכליות הכללות סידור ריהוט. תכנון מעגלים חשמליים יבוצע ע"י יועץ חשמל או החשמלאי הממונה. מה שלא יודעים לסמן, לרשום מה רוצים שיהיה ברור ע"ג התכנית (החשמלאי כבר יסמן ויבין מה המעצב/ת רוצה)הכל בתיאום עם הקבלן באתר .

אינסטלציה סניטארית – קיימות לכל בית פרטי תכניות עבודה לאינסטלציה כחלק מתכניות ההגשה לעירייה. בכל מקרה על האחראי לראות שהן מתאימות לתכנית מיקום הקבועות הסניטאריות – אסלות, אמבטיה, כיורים וכו. מיקום וסוג האסלות חשוב מאוד , זאת מפני שכבר בבניית השלד ממקמים את הקולטנים במקום המדויק ככל האפשר לאסלה. במיוחד באסלות סמויות – קשה מאוד לשנות מקום לאסלה סמויה לאחר ביצוע. בהמשך הבנייה יושם דגש על מיקומים מדויקים לכיורים ברזים וכו'.

גימור בניה

אלומיניום – הקבלן צריך לקבל רשימת אלומיניום מפורטת ככל האפשר ולראות שהרשימה מתאימה לתכניות עבודה. רשימת אלומיניום צריכה להכיל את הפרטים הבאים: מידות, כיווני פתיחה, סוג פתיחה, זיגוג, תריסים, רשת, פרופיל וצבע (מאוחר יותר) . במידה וישנם תריסים שמאליים בתיאום עם תכניות החשמל והקונסטרוקציה.

נגרות פנים וחוץ – לתת מחשבה על כיווני הפתיחה, מיקום הריהוט, סוג הדלתות וההלבשות הכל בתיאום תכניות החשמל. לגבי דלת חיצונית – לבדוק את כיוון השמש.

מסגרות – על האחרי לקבל רשימת מסגרות על מנת לדעת אם יש למקם פרטי מסגרות בזמן השלד. לכן בזמן הכנת רשימת המסגרות יש לשים דגש על נושא החיבורים שבין פרטי השלד והמסגרות. לדוגמה: איך המעקה בחדר מדרגות מתחבר לגרם מדרגות ובאילו נקודות, רוזטות או חיבור אחר. רשימת מסגרות כוללת מידות וגדלים, סקיצות ו / או דוגמה מובילה לאורך כל הבית. פרטי החיבור צריכים להיות ברורים למסגר ולקבלן ככל האפשר. כמובן שבמידת הצורך לתאם עם תכניות החשמל, קונסטרוקציה וכו'.

ריצוף חללים – הידיעה העקרונית לקבלן באילו ריצופים ירוצפו חללים שונים בבית עוזרת להחלטה על גובה מילוי חול עבור ריצוף תוך תיאום עם מערכות חשמל ואינסטלציה. בנוסף פרטי סף חדרים רטובים, יציאות למרפסות וכדומה משתנים בהתאם לסוג הריצוף.

ריצוף מדרגות – הידיעה העקרונית לחברת הבניה באילו ריצופים ירוצפו המדרגות יעזרו לתכנן את טפסנות המדרגות ויציקה בהתאם. ריצוף מדרגות בשיש שונה (במבנה גרם המדרגות) מריצוף מדרגות בעץ או קרמיקה. ניתן ורצוי לתאם ולבדוק עם הספק / יצרן איך גרם המדרגות משתלב עם המעקה והכל לידע את חברת הבניה.

מיזוג אויר – חשוב לדעת איך מקררים / מחממים את הבית. ככל שנדע מהר יותר על תכניות מיזוג האוויר בבית כך יהיו פחות חציבות בשלבים מאוחרים יותר. כך שטוב עם נתכנן מראש את אופי המיזוג בחללים השונים, סוג מזגנים, מיקום מנועים, הנמכות גבס או כל פרט אחר. בנוסף מערכת מיזוג האוויר משולבת יד ביד עם מערכות החשמל והאינסטלציה ולכן יש לתאם אותן ביחד. פרט זה מאפשר למנהל הבניה שרוולים לפני יציקת התקרות השונות.

מטבח – מיקום המטבח, הכיור, הגז, המקרר וכו' חשובים ונכנסים בתיאום תכניות יצרן לפני ובמהלך בניית שלד.

קמין – מיקום הקמין וארובה בחללים והקומות, סוג הקמין, מידות וסוג הדלק חשובים ונכנסים בתיאום אחראי הבניה, תכניות לפני ובמהלך בניית שלד הבית.

איטום – פרטי איטום הם חלק בלטי נפרד מתהליך בניית שלד. קבלן שלד נדרש לדעת בדיוק את הנקודות החלשות – מרתף, חדרים רטובים, גג, אדניות וכו, ולתאם את תכניות הקונסטרוקציה בהתאם לפרטי האיטום שרוצים בכל מקום ומקום.

גג רעפים – יש לדעת את סוג ואופי הגג שיותאם לאופי הבית מוקדם כדי שבניית השלד תתואם לגג זה ולא תתעכב לקראת סיום. את הגג יש לתאם עם דוד שמש, קולטים, צינורות אויר ומרזבים במידת הצורך.

פרקים נוספים בשלבים בעבודות קבלן בניה יעלו בהמשך… על כל שאלה צור/י קשר…

קבלן בניה אינו המתכנן אך הוא נדרש לתאם בין התוכניות ובעלי המקצוע המשתלבים איתו בעבודה .

לקראת בניית בית – עבור כל המעוניינים ישנו אתר קבלן בניה אשר מרכז את כל הנחוץ בתחום הבניה שיפוצים והנדלן בישראל.

עוד בנושא זה