תפריט סגור

מפקח בניה

מהו מפקח בניה ?

תחומי אחריות וכיצד ניתן לייעל את בניית הבית ולהוזיל את עלויות הבניה תוך מטרה לקבל איכות בניה וגימור גבוהים. מה הוא תורם לך בעת הבניה, האם הוא נחוץ ובאיזה תחומים הוא נותן שירות נוסף.

מפקח בניה מהשלב הראשון

אדם האמור לנהל ולפקח על כל עבודות הבניה עוד מהשלב של הכנת של הקרקע המיועדת להכיל את הבית ועד השלב של הכניסה למגורים. נשמע פשוט – אך לא כך הם פני הדברים. מפקח בניה צריך להיות אדם אחראי בעל רקע וניסיון רב בענף הבניה והנדלן. בעל יכולות ניהול פרוייקטים מורכבים ותיכנון מהלכים לפי מועדים משיקים או חופפים – תלוי ברכיב הפעילות. הוא צריך להכיר את כל התהליך הבירוקרטי , זה שמחייב התרוצצות להשגת אישורים וחתימות , התגברות על מכשולים מול רשויות ותשלומי מיסים. כך לפחות נוהגים מפקחי בניה לאחרונה המציעים שידרוג של השירות שלהם.

תחומי אחריות של מפקח בניה

הכנת תכניות מפורטות
קביעת מועדים וזמנים לכל פעולה
איתור קבלני ביצוע לאחר משא ומתן
תאום בן כל קבלני המשנה שהצעותיהם זכו במכרז
בקרה וניהול רצף הביצוע תוך מתן פתרונות לבעיות טכניות
ניהול תקציב ותשלומים במועדים נכונים
ביקורת בכל מהלך הבניה ותיקון ליקויים אם קיים צורך
במשך כל התהליך מתחילתו מדידה והשוואה של הביצוע מול התכנית, ומידות מדוייקות
הניהול הנכון, הידע והמקצועיות של מפקח הבניה הם הקריטריונים לתוצאות של איכות גבוה בניצולת כספית נמוכה. יש האומרים כי אמינות ומקצועיות של המפקח היא חשובה, ואחרים חושבים שיחסי אנוש ויכולת התאמה לצרכי הלקוח – חשובים יותר. אחרים ישבעו שרק מפקח בניה סמכותי ואסרטיבי היודע להניע אנשים בהתאם לדרישות קפדניות – הוא הוא המתאים. כניראה שכל המאפיינים הללו עושים את אותו מפקח בניה לאחד ראוי לבחירה.

בניית בית עם מפקח

בניית בית פרטי באופן עצמאי יכולה להיות חוויה רווית מכאובים, כעס, אכזבות, וצאות כספיות מיותרות, ואפילו התמוטטות כלכלית. כל זה נכון אם ניסיתם באופן עצמאי לנהל את בניית הבית – וללא ניסיון ורקע כלל בבניה. הניסיונות ההרואים של אנשים אשר קדמו לכם – מצביעים על הרבה בעיות בשטח, עיכובים מרגיזים,קבלנים לא אמינים או שלא הגיעו כלל, אובדנים כספיים ועיכובי זמן מיותרים שעלותם גבוהה. לכן מומלץ לבחור מפקח בניה מנוסה עם המלצות של לקוחות. לדוגמה איתור מפקח בניה במרכז הארץ שונה במעט שהרי ההיצע הינו גדול ורב. אולםצ העדר הקרקעות לבניה, משמע היצע הלקוחות שרוצים לבנות – קטן יחסית. שלא כמו בצפון הארץ או דרומה שם ישנם מעט יותר מרחבים ומן הסתם יותר אדמות מופשרות לבניה פרטית.

עוד בנושא זה