תפריט סגור

בדק בית

בדק בית – מהו בדק בית , תקופת שנת בדק בית וביצוע על ידי מומחים בעלי יכולת, מומחיות, מקצועיות וניסיון לאיתור ליקויי בניה

בדק בית – מהו בדק בית , תקופת שנת בדק בית וביצוע על ידי מומחים בעלי יכולת, מומחיות, מקצועיות וניסיון לאיתור ליקויי בניה

בדק בית – בית חדש

שינויי מקום המגורים ומעבר אל בית חדש משלכם מעורר שמחה לא קטנה והתרגשות לקראת מגורים בבית משלכם. בית אשר נבנה  על ידי חברת בניה או על ידי הדיירים עצמם כאשר הם בחרו את אנשי המקצוע, הבנאים, קבלני היציקה שח השלד, בוני הבית ואנשי מקצוע נוספים כגון טיח ריצוף חשמל ותשתית חשמלית צנרת המים מתקיני דלתות וכדומה.

רכישת בית אינה דומה לרכישת רכב היות שבית נוהגים להחליף לעיתים רחוקות אם בכלל, והוא מלבד היותו רכושכם גם מסמל משפחתיות ומקום חיים וכינוס משפחתי ורוב חיינו אנו מבלים בבית, די לחשב את שעות השינה של כל אדם ממוצע ולהבין כי חיינו מתנהלים מתוך הבית, להבדיל מרכישת רכב אשר בני האדם נוהגים להחליפו תדיר גם אם בערך אחת לשלוש עד שש שנים בממוצע וזמן הנוכחות שלנו ברכב מועטה לעומת מקום המגורים.

ביצוע בדק בית

אבל – לפני שרוכשים בית מיד ראשונה ואפילו מיד שניה – כדאי לשקול בחיוב ביצוע בדק בית על כל מרכיבי הבנייה , איכות חמרי הגלם, עמידה בתקנים מחייבים פגמים שנוצרו במהלך בניית הבית תיקונים שיש לבצע והאם בכלל הם ברי תיקון בחינת גודל הבית לא פחות חשובה, וכבר היו לא מעט מקרים ששטח הכולל של המבנה כמובטח או כפי שנרשם בהצעה – לא תאם את הגודל בפועל במציאות. ישנם לא מעט חברות של מומחים בתחום ביצוע ביקורת מבנים איתור ליקויי בניה בתקופת בדק בית אשר להם היכולת והניסיון המקצועי לאתר ליקויים בבית ולך כאדם מן היישוב אין יכולת לזהות אותם או אינך מכיר את התקנות והחוקים אשר מנחים את המומחים אשר ביכולתם לספק שרות ביצוע בדק בית.

חוק מכר דירות קובע כי שנת בדק בית הינה התקופה מיום החתימה על מסמך המסירה של הדירה והכניסה לבית עד תומה. בפרק זמן זה עליכם בעלי הבית לדאוג לביצוע בדק על ידי אחת החברות המומחות בתחום, לקבל דוח כולל על כל הליקויים והדרישות לתיקון – אם אפשר על ידי הקבלן. כדאי לתעד את מסירת דוח בדק הבית לקבלן או לחברה שממנה רכשתם את ביתכם ובה הדרישה לביצוע תיקונים נדרשים , ובקשה לפיצויי הולם בגין נזקים שאין אפשרות מציאותית לתקנם או להחליפם, תיקון כל אי התאמה בן תכנית המכר וטופס המפרט הטכני אשר הוצג לרוכשים והינו נספח לחוזה.

בדק בית – שנת בדק

עוד בנושא זה